dissabte, de febrer 17, 2007

Kubuntu

Fa ja pràcticament un any contava jo que li vaig fer el salt a l'IE de Microsoft amb el Firefox de Mozilla, i no només no me n'he penedit sinó que ara no use pràcticament mai l'IE a banda de voler comprovar-hi alguna cosa d'una pàgina en concret.

Ara, vistes les males --o, més aviat, pèssimes-- crítiques rebudes pel nou Windows Vista, de les quals podeu estar-ne al dia accedint a la pàgina web de Kriptópolis, i que li han costat en la seua primera setmana un 60% menys de vendes que el Windows XP en el mateix termini de temps, estic experimentant amb altres sistemes operatius per a quan aquest ja no hi siga sostenible per falta de suport i de drivers; i, a més, tampoc no vull un sistema que m'estiga controlant què puc copiar o què no amb les seues funcionalitats de gestió de drets digitals (DRM).

Així, ara estic 'jugant' amb el GNU/Linux, i més concretament amb el Kubuntu, una derivació oficial de la distribució Ubuntu que usa l'entorn KDE en lloc del GNOME d'aquesta darrera. D'origen sud-africà, 'kubuntu' és una paraula bemba que vol dir "envers la humanitat", i amb la qual es reflecteix perfectament l'esperit que anima aquests sistemes i desenvolupaments que posen desinteressadament a l'abast de tothom un programari lliure de qualitat.

Gairebé qualsevol programa per a Windows i Mac OS que se vos acudisca el trobareu ací, o bé el mateix o bé un de clònic, i igual de bo si és que no és millor i tot. Jo, de moment, només hi estic experimentant...sobretot amb el Firefox per a GNU/Linux en català ;)

Etiquetes de comentaris: , , ,

2 Comentaris:

Blogger nimue ha escrit...

oooh! que bonic el bemba! :)

18 de febrer, 2007 10:12  
Blogger èlsinor ha escrit...

Sí, una d'eixes llengües que tu contaves que t'agradaven...

18 de febrer, 2007 15:25  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home