dijous, de desembre 22, 2005

Loteria de Nadal





Imatge: Dècim d'aquest Nadal.



Powered by Castpost

Enguany el calb de la loteria va estar en València rodant l' anunci televisiu, així que, a més de les notes de Lara Is Charming —un vals compost per Maurice Jarre per a la pel·lícula Doctor Zhivago (1965)—, espere que hi haja deixat també una miqueta de bona sort ...almenys la suficient com per a què, d'ací a unes hores, em toque alguna cosa amb l'únic dècim amb què hi jugue.

No m'ha agradat mai jugar amb diners o fer cap mena d'aposta perquè sempre he dit que jo només jugue per a guanyar, no per a perdre, i enguany és una de les poques vegades en què me n'he pogut sortir: només hi tinc un dècim, una papereta de participació en dos números a 1,20€ cadascun, i una papereta a 3€ d'una rifa; en total, 25,40€.

Si no m'hi toca res, poc hi hauré perdut; i, si m'hi toca, hi hauré guanyat molt més de la quantitat invertida, així que tampoc no m'hi capfique, que

no és pobre el qui té poques coses, sinó el qui en desitja més (1);
que la mesura de la riquesa és

primer, tindre allò que necessites; després, allò que t'és suficient (2),

i, ben mirat, d'ambdues coses ja vaig jo ben servit.




Notes:

  1. Sèneca, Cartes a Lucili I, 2, 5: non qui parum habet, sed qui plus cupit, pauper est.
  2. Íd.: primus habere quod necesse est, proximus quod sat est.

7 Comentaris:

Anonymous Anònim ha escrit...

Hehehe.. diuen que la grossa ha tocat perquí dalt a Vic...

Jo de totes maneres.. ni fu ni fa... perquè no tinc ni una miserable participació!!!

La sort que desitjo... espero que em vingui per uns altres canals! ;)

22 de desembre, 2005 13:52  
Anonymous Anònim ha escrit...

Me pareix que som uns quants els que no hem tingut sort. Tot i així, és boníssim el titular de Vilaweb:

La loteria no fa boicot

Catalunya ha estat la gran beneficiada i també València, un poc menys. A vore si a alguns se'ls indigesta el cava... no català.

22 de desembre, 2005 20:34  
Blogger èlsinor ha escrit...

Doncs a mi, res de res com sempre... i, a més, al dinar ens han tret cava de Requena :(

22 de desembre, 2005 20:42  
Anonymous Anònim ha escrit...

Que fas boicot? Et tu, Brute?

22 de desembre, 2005 21:23  
Blogger èlsinor ha escrit...

Boicot, jo??? He dit que ens l'han tret, no que l'hàgem demanat, i el que em té amb la mosca al nas és no saber si ho han fet pel boicot o perquè era més barat i entrava ja al preu; jo diria que és per açò últim, perquè no crec que ningú haja demanat que ens hi posaren cava no català.

22 de desembre, 2005 23:37  
Anonymous Anònim ha escrit...

Doncs potser era de Sant Sadurní i no de Requena, si fem cas d'este article publicat a l'Avui:

Catalans i valencians, cosins germans
DESCLOT

"Català, si no te l'ha feta, te la farà", que diuen a tot el País Valencià. "Valencià i home de bé, no pot ser", que responen a Catalunya. Les dues dites reflecteixen una relació que va molt més lluny del que alguns voldrien. I se sintetitzen, finalment, en una altra, que diuen aquí i allà: "Catalans i valencians, cosins germans". I com que "com més cosins, més endins", de tant en tant n'inventen alguna plegats. Ja fa setmanes que corre una brama al nord i al sud del Cinca. Ahir s'hi referia Toni Mollà al web exvalencians.com. Segons afirmen en el sector escumós, els empresaris del nord i del sud han trobat la fórmula ideal per traure un cert profit del boicot al cava català. Com que els productors valencians van exhaurir totes les existències fa un mes, els més espavilats es van posar en contacte amb els homòlegs de l'Anoia i els van demanar ampolles sense etiquetar per marcar-les com a cava "valencià". Sense pecat ni culpa per als senyors boicotejadors. Els paguen un bon preu perquè els valencians han doblat l'habitual, animats per la gran demanda. Espanya ens és així, senyora. I els ha anat a tots tan bé que ara fins i tot diuen que, en comptes d'enviar les ampolles del nord al sud, són els valencians els que facturen només les etiquetes. Surt encara més barat. Quan les reben a Sant Sadurní, les enganxen a les seves ampolles i les trameten als clients dels cellers valencians. Els espanyols ofesos amb "el separatisme" dels catalans brinden amb el cava de tota la vida etiquetat amb denominació d'origen inofensiva i valenciana. Angelets. Si no els l'hem feta, els la farem.

http://www.avui.com/avui/diari/05/des/23/112210.htm

23 de desembre, 2005 12:41  
Blogger èlsinor ha escrit...

Aquesta sí que és bona! I si non è vero...

23 de desembre, 2005 15:19  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home