dijous, de desembre 01, 2005

Assumpció de culpes

http://web.amnesty.org/actforwomen/pledge-index-esl
Sembla ser —i ho dic així perquè només ho sé per referències indirectes escoltades a La tertúlia de El matí de Catalunya Ràdio d'ahir— que la Generalitat de Dalt ha encetat una campanya publicitària en contra dels maltractaments a la dona (i per què no dels maltractaments de tot gènere?), i, en algun moment dels spots televisius, un dels personatges masculins diu que s'hi avergonyeix de ser un home (!?)

No, mira, d'això res: jo, com a home, no haig d'avergonyir-me de res, i menys encara per actes que no he comès jo sinó uns malparits. Jo només assumisc les meues culpes i no pas les d'altri, i encara accepte menys que, com a part d'un col·lectiu —o, en aquest cas, d'un sexe—, m'atribuïsquen les malifetes d'un dels seus membres. Que cadascú accepte les conseqüències dels seus propis actes, i, parafrasejant-hi Salvador Espriu

...mai no ha de pagar tot un poble
per un home sol.
(1)


Notes:
(1) La pell de brau, XLVI: "però mai no ha de morir tot un poble / per un home sol." (vv.3-4).

2 Comentaris:

Anonymous Anònim ha escrit...

Des de dalt et confirmo això de l'espot, que va adreçat als joves. A mi em sembla lògic incidir en els maltractaments estadísticament més habituals, ara estic d'acord amb la idea que no m'avergonyeixo del que fan homes amb els quals no em sento identificat.

01 de desembre, 2005 19:58  
Blogger èlsinor ha escrit...

fabullus, cassiopeia, ací, com en tot, podem aplicar les paraules d'Epicur:

Cal raonar el fi proposat i tota l'evidència amb què confrontem les opinions. Si no, tot anirà farcit de desordre i de pertorbació. (Màximes capitals, 22. Trad. de Jordi Cornudella)

03 de desembre, 2005 15:39  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home