dimarts, de juliol 03, 2007

Excursió

Imatge: © Ermita de Sta.Àgueda des de la Coveta (Benicàssim), per Èlsinor (2007)

Ahir vaig pujar a l'Ermita de Santa Àgueda i la Coveta de Sant Antoni, un trajecte massa lleuger per al meu gust però bo per a escalfar i preparar una mica el cos per a caminades més llargues i pesades.

Començant la marxa des de la capelleta-recordatori dels caiguts en la Guerra de Cuba (1898) hi ha 2,1km en línia recta fins l'Ermita de Sta. Àgueda, i un centenar més des d'allà fins la Coveta de Sant Antoni; de reals, entre anada i tornada, 5,25km. També el pendent és molt suau: dels 18m de l'inici passa als 141m de l'ermita i als 150m de la coveta; depenent de si voleu un trajecte relativament més dur, podeu pujar primer a la coveta prenent-hi el desviament a la dreta en comptes de seguir pel de l'esquerra a l'ermita.

El problema rau en què, com vaig descobrir ahir i per estrany que semble en una ermita dels patrons del poble i on hom va en processó una vegada a l'any, tota aquesta zona i els voltants són propietat privada, i no seria gens estrany que vos trobàreu el camí barrat per la tanca que hi ha a uns 600m cap al SSE de l'ermita; jo, almenys, me la vaig trobar oberta perquè hi era treballant un home ja major amb aspecte de ser un llaurador del poble que em va dir que tot allò pertanyia al seu padrí.

Per cert que la Coveta, que ben bé sembla un úter de la muntanya, sembla tindre propietats màgiques per a les fadrines i les vídues que hi entren...com podreu vore-ho en un altre post :P

Etiquetes de comentaris: , ,

6 Comentaris:

Anonymous Anònim ha escrit...

Ja sol passar que llocs semblants són propietat privada. Jo he volgut fer més d'una vegada excursions semblants i m'he quedat amb les ganes d'arribar al final :(

03 de juliol, 2007 20:34  
Blogger Deric ha escrit...

es veu molt maco però jo no sóc de caminar...

03 de juliol, 2007 20:44  
Blogger èlsinor ha escrit...

Doncs mira, déric, precisament en aquesta, de caminar, caminar, poc...

03 de juliol, 2007 21:51  
Blogger èlsinor ha escrit...

A mi, per sort, és la primera vegada que em passa, carquinyol, i encara he tingut sort de què la tanca estava oberta.

03 de juliol, 2007 21:53  
Blogger nimue ha escrit...

mmmm... coves amb propietats màgiques... mmmm... jo vull! :)

04 de juliol, 2007 08:43  
Blogger èlsinor ha escrit...

Ja les voràs en el post de despús-demà eixes propietats màgiques, nimue...

04 de juliol, 2007 11:58  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home