dimecres, de febrer 21, 2007

Regals i lectures

Dissabte a la nit vaig estar sopant amb la Jo March i la seua xicota al barri del Carme per a celebrar --amb retard, això sí-- els nostres natalicis, i vàrem bescanviar regals, llibres principalment però no únicament, hehehe...

I com ja va passar amb el Mario Benedetti, la poesia del qual vaig arribar a conéixer gràcies a un regal seu, també ara m'ha fet conéixer la literatura d'un altre uruguaià, l'Eduardo Galeano, de prosa punxant i roent tant per la seua forma com pel seu contingut, que, des de la publicació de Memoria del fuego (1986), diuen que el fan assemblar-s'hi a John Dos Passos i a Gabriel García Márquez.

M'ha agradat, l'Eduarno Galeano, i pense llegir més obres seues; no és estrany, ja que en certa manera em recorda la poesia de Benedetti, i, a fi que pugueu adonar-vos-en, ací en teniu una xicoteta mostra de El libro de los abrazos (1989), que és el llibre que em va regalar la Jo:
La uva y el vino

Un hombre de las viñas habló, en agonía, al oído de Marcela. Antes de morir, le reveló su secreto:
--La uva --le susurró-- está hecha de vino.
Marcela Pérez-Silva me lo contó, y yo pensé: Si la uva está hecha de vino, quizá nosotros somos las palabras que cuentan lo que somos.

[Més sobre l'Eduardo Galeano ací, ací i ací]


Etiquetes de comentaris: , , , ,

4 Comentaris:

Blogger nimue ha escrit...

galeano és un dels meus autors fetitxes. Molt bona elecció! :)

22 de febrer, 2007 08:08  
Blogger èlsinor ha escrit...

Sí, ja estic veient-hi que sí :)

22 de febrer, 2007 12:55  
Blogger flor ha escrit...

no sabes cómo me alegro de que te haya gustado Galeano, es muy grande. Sigue disfrutando de sus abrazos literarios. Un beso muy fuerte.

24 de febrer, 2007 18:40  
Blogger èlsinor ha escrit...

La veritat és que, en qüestió de lectures, sempre m'ho encertes :)

25 de febrer, 2007 13:07  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home