dijous, de març 16, 2006

Dia faller






Imatge: © L'alcaldessa i els reis (Falla de Na Jordana), per Èlsinor (2006)

Hui és el meu primer dia pròpiament faller, ja que anit estava tan cansat que em vaig gitar poc abans de les dotze i vaig acabar sentint des del llit el començament del primer castell de Falles; a més, quan em vaig assabentar que hi serien els reis (caricaturitzats, per cert, a la Falla de Na Jordana) tampoc no vaig anar a la mascletà com pensava fer en un primer moment, no per res, sinó perquè em vaig imaginar la gran gentada que hi hauria per vore'ls.

Així, aquest matí m'he alçat una mica abans de la despertà —a les 7:55h ja estaven disparant una carcassa, els cabrons, i de seguida han passat llançant-hi masclets i amb banda de música i tot!— i a les 9:30h ja estava agafant el metro cap a l' estació de Xàtiva, al costat mateix de la Falla del Convent de Jerusalem, que és la que més m'ha agradat de totes les que he vist per ara. Des d'allí, i a peu, he visitat la Falla del Pilar, la de la Mercè —que enguany m'ha desil·lusionat molt—, la de Na Jordana i la de l' Ajuntament, a banda d'alguna més que m'he trobat pel camí; la Nova de Campanar i les de l' Antic Regne, Sueca-Literato Azorín, Exposició i alguna més, per a demà...o quan siga.

(Segueix)

Total, que he anat tan de pressa que en una hora i mitja m'he fet el recorregut que tenia pensat, així que he tingut temps de sobra per parar a fer-me un tallat primer i uns bunyols de carabassa després a la plaça de Sant Agustí, en eixir de la FNAC, on m'he comprat uns llibres i un dvd com a regal de natalici d'una amiga, en la casa de la qual soparem aquesta nit; i, de camí, he visitat la Llotja i el pati del palau gòtic dels Alpuente, i encara he entrat a Lucio i tot, a la plaça de l'Ajuntament, a tafanejar i provar-me camises.

En fi, que després de tot això encara eren les 12:30h, però ja que hi era, he decidit quedar-me ja a vore la mascletà, de manera que, com sempre me n'he anat a l'edifici de Telefònica, contra la paret; i no vos ho creureu, però ja hi havia gent agafant lloc, i a partir de les 13h-13:15h ja estava allò ple: hora i mitja d'espera per a 5 minuts de mascletà! I, després, a esperar-ne uns 10' o 15' abans de poder moure i tornar a casa, on he arribat cap a les 14:55h.

I a la nit més, que a les 21h tenim sopar —paella, és clar; això sí, de marisc— i supose que després anirem al castell a la 1h, i a continuació a algun ball al carrer. I tot això sabent que, siga l'hora que siga quan ens gitem, demà tindrem despertà a les 8h...


(Fotos)