dimarts, de març 14, 2006

Nit de Plantà







Imatge: Il·luminació del carrer Sueca (2005).

Enguany comencen hui per a mi les Falles, i tindré festa fins dimarts 21; tot i que hi ha molts valencians que aprofiten per a marxar i fer turisme, jo m'hi quedaré i procuraré passar-m'ho com més bé millor.

Supose que no sóc l'únic en començar la festa perquè aquest matí, abans de les huit, ja hi havia qui estava llançant coets pel carrer, i més encara aquesta vesprada quan he tornat del treball, que estaven tots els xiquets pels carrers encenent piuletes i petits masclets, a més d'algun coet volador; també hi eren ja pels cantons les típiques paradetes de bunyols de carabassa escampant la seua olor pertot arreu: i és que aquesta nit o matinada, i abans de les 8h del matí, es plantaran ja les falles infantils en la seua totalitat, mentre que les grans es plantaran demà a mitjanit.

(Segueix)

No sé si vos vindrà de nou, però és just la nit de la plantà un dels millors moments per a anar a veure-hi les Falles, sobretot si no vos agraden les gentades. Com que cada any les Falles són més grans, de fet comencen també a plantar-se abans, amb la qual cosa només hi quedarà per fer uns darrers retocs perquè una gran part ja hi és col·locada i muntada; també la il·luminació hi és tota, això que no patiu per perdre-vos-hi res d'essencial.

Jo no hi havia anat mai de nit, però fa un parell d'anys ho vaig fer tot acompanyant una parella d'amics més majors i la seua cosina asturiana, més jove i de la meua edat, a qui vaig fer de guia durant la setmana i escaig que s'hi va estar; l'experiència nocturna va pagar la pena, i de veritat que vos la recomane: ho voreu gairebé tot, amb més tranquil·litat i sense calor, i gaudint d'una il·luminació sovint espectacular. Feu-ho, i ja m'ho direu.

(Continuarà)