divendres, de desembre 30, 2005

La palla...










Imatge: L'onada, de Bouguereau (1896).



IX

(...)

M'he masturbat avui mirant el cos
des del meu llit d'una jove a la platja:
he retornat a la meua infantesa
d'albercoquers i de dacsars furtius.
He estat feliç, immensament feliç.
He rescatat la meua adolescència
amb brusca mà mentre mirava el cos,
esvelt i nu, dempeus damunt la sorra,
compacte i bru, d'adelerada gràcia.
Molt l'he estimat, molt més l'he desitjat.
En arribar aquell delit suprem,
el goig darrer, he sentit caure espès,
en gotes grans i calentes l'esperma.
No he lamentat el que he fet: contemplava,
amable, el cos, dura imatge invencible,
i he retornat, amb l'altra mà, al meu acte.

(Vicent Andrés Estellés, «Les acaballes de Catul»)


Fa gairebé un any va escriure el niqmad un manifest negativista on defensa que els textos han d'arribar directament al cervell i que s'hi han d'arraconar tota mena d'eufemismes; suara, tot seguint els seus mateixos preceptes, ha escrit el relat «La palla», que no dubte en recomanar-vos malgrat la 'sordidesa' del tema, el qual, d'altra banda, ja heu vist que compta amb antecedents en la nostra millor Literatura.

I no és només Vicent Andrés Estellés qui en època moderna ens duu 'el missatge de la realitat', sinó que en la nostra època clàssica ja ho va fer un altre valencià, Joanot Martorell, en la seua obra «Tirant lo Blanc»: o no en recordeu els passatges més eròtics de Tirant amb Carmesina (i amb la Plaerdemavida pel mig!)? I què dir-ne, de Bernat i Baldoví i «El virgo de Visanteta»?

No ho sé, però tenint en compte que també m'agrada què escriu l'ararat en El blog dels meus collons trinxats (i, per cert, heu llegit el seu penúltim missatge,"Com ho diriem?"? ), i veient-hi l'acidesa crítica de les Falles ¿serà que els valencians tenim una propensió innata a la transgressió de tot tipus, inclosa la sexual i l'escatològica? O vosaltres, què en penseu?



P.S.: Per cert, a catapings podreu veure que li fan una entrevista al niqmad.

4 Comentaris:

Anonymous Anònim ha escrit...

Jo pense que tens raó. En canvi els catalans -em referisc als valencians del nord o com vulgueu dir-ne- són més reprimits i es queden en la transgressió escatològica (simbolitzada en estos dies en l'omnipresent figura del caganer).

30 de desembre, 2005 17:37  
Blogger Pedra Lletraferida ha escrit...

Fabullus: nano, quina palla mental que portes... ;)
(Escrit des de la Catalunya Nord)
I si et serveix de consòl, al meu pessebre el caganer és en Clos, lo batlle de Barna, per "cagapoquito", que deia el mestre...

30 de desembre, 2005 20:50  
Anonymous Anònim ha escrit...

Ostres... gràcies per la cita i per l'elogi! Per cert, jo sóc del Principat, i cert, el post potser és una mica escatològic, però no només es queda aquí, crec.

31 de desembre, 2005 17:16  
Blogger èlsinor ha escrit...

No es mereixen, les gràcies. :)

Ja m'adone que m'ha quedat una mica ambigu això de "¿serà que els valencians tenim...?", però estava pensant en els fallers, en Martorell i en Estellés, niqmad, sense incloure-t'hi a tu...però no t'hi preocupes, que no costa res fer-te 'valencià d'honor' :D

31 de desembre, 2005 17:28  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home