dimarts, de desembre 27, 2005

A cal barber




Imatge: A la barberia (tot i que a l'Havana).


Aquest matí he aprofitat que estava al poble per a anar al barber a tallar-me els cabells perquè, com m'agrada portar-los curts, no passa mes i mig o dos mesos que no hi vaja; a més, és el barber de tota la vida, i ja a mon pare li'ls tallava el seu, que també me'ls tallava a mi al principi, i l'únic que ha trencat la tradició familiar és el fill del meu barber, que ha entrat al cos de bombers.

Així, no és d'estranyar que, fins i tot vivint en València i tenint-hi amigues perruqueres —una fins i tot hi treballa a la secció d'homes de El Corte Inglés de l'avinguda de França—, sempre me'n vaig al poble a tallar-me'ls, cosa que em permet ridiculitzar la fatxenderia dels borrianencs, que no tan sols parlen de "Borriana, París i Londres" (com altres pobles més, per cert, que ni en açò són originals...) sinó que també presumeixen d'anar a València a afaitar-se.

Però, com li vaig dir a un company d'estudis de Borriana amb qui vaig compartir pis dos anys a València quan hi estudiàvem, per a chulos els del meu poble, que feien com jo: a ells —els de Borriana— València els pareixia tan gran que venien a afaitar-s'hi, però a nosaltres se'ns quedava tan menudeta que, tot i viure-hi, continuàvem anant-hi als barbers del nostre poble. I què?

2 Comentaris:

Blogger Pedra Lletraferida ha escrit...

Èlsinor: quin món aquest de les barberies, oi?. N'hi hauria per escriure'n llibres de les tertúlies i de les vejenades que s'hi arriba a escoltar. Per un altra banda, et parlo amb coneixement de causa, doncs l'avi era barber del barri antic de Badalona. Ja fa temps, però, que no sovintejo aquestos llogarets on -mai millor dit!- et prenen lo pèl... ;) Ens llegim!

28 de desembre, 2005 08:44  
Blogger èlsinor ha escrit...

De totes maneres em sembla que ja no és el lloc de xafarderies que era antigament...o almenys com així ens ho presenten a les pel·lícules.

Jo, a més, tampoc no solc donar-hi massa conversa i com que no visc al poble de fa anys i tampoc no conec gairebé ningú, tret dels de la meua generació que hagueren estudiat amb mi, no tinc de què xafardejar.

28 de desembre, 2005 14:35  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home