dilluns, de setembre 25, 2006

Oricios




Per cert que, en esmentar ahir les ostres, em va vindre al cap el record d'un altre menjar, també de mar, que vaig descobrir fa tres anys en un viatge a Astúries: els 'oricios' o eriçons de mar, als que, o crus o al vapor, se'ls obri per la meitat i se n'extrauen els ous, que és la part que es menja.

A banda d'anar a Astúries en la temporada adient o d'importar-ne un o dos quilos per mitjà d'Hipercor o d'El Corte Inglés com fa una coneguda meua asturiana, sempre podeu recórrer a comprar-ne de transformat en pâté o, encara més bo, en allò que anomenen caviar.

Jo en vaig comprar una llandeta de caviar la vegada que aquest estiu vaig estar a El Corte Inglés de Castelló, i paga la pena, ja que en la seua elaboració només tenen cabuda els ous de l'eriçó i l'aigua de mar, sense cap altre additiu. Nosaltres no hi estem acostumats i ens sembla estrany, però si els tasteu —i vos ho recomane— vos sorprendrà el seu gust a marisc i a mar, que vos transportarà a un altre món profundament blau i acaronat pel flux i el reflux dels corrents marins...

8 Comentaris:

Blogger nimue ha escrit...

no els tastaré mai! ja t'ho dic!!!

que xula t'ha quedat la capçalera!

26 de setembre, 2006 09:37  
Blogger èlsinor ha escrit...

Doncs et puc assegurar que són boníssims...sempre que t'agrade també el marisc, clar.

I, bé, m'alegra que vos agrade la capçalera; ara, a vore si busque temps --i una mica d'atreviment-- per a començar a canviar també altres aspectes visuals del bloc.

26 de setembre, 2006 11:38  
Blogger nimue ha escrit...

sóc vegetariana, elsinor... ni carn ni peix ni ous ni llet...

26 de setembre, 2006 15:57  
Anonymous Anònim ha escrit...

No sóc vegetarià, jo, però no em barrufa gaire aquest tipus de menjar...

26 de setembre, 2006 16:56  
Anonymous Anònim ha escrit...

Un consell. si mai aneu a Creta, a la costa nord, no deixeu de tastar l'"akhinosalata", un plat on se us presenta un bocí de la Meditarrània: eriçó, oli, llimona i... ja està. O t'agrada, o ho odies per sempre més. Tanmateix, sempre és un bon motiu pe tornar-hi.
Si això no pot ser, la "garoinada" de la zona de Palafrugell n'és una bona alternativa.

29 de setembre, 2006 00:07  
Blogger èlsinor ha escrit...

Vaja, doncs sens dubte que en prendre nota. Gràcies per la informació :)

29 de setembre, 2006 00:25  
Blogger Vent d Cabylia ha escrit...

Home, per l'amor de Déu, si els arissons s'han menjat tota la vida de La Marina cap a baix. A qualsevol lloc: Dénia, Xàbia, Calp... Això i els caragols de mar bollits, les petxilines crues (lapas)...
A les Balears supose que també i a l'Alguer és plat típic.

29 de setembre, 2006 11:51  
Blogger èlsinor ha escrit...

No sé si a Xàbia o Dénia era on m'havia dit l'amiga asturiana que n'havia menjat alguna vegada, d'eriçons; ara, que era a tota la zona on se'n menjaven, sí que no ho sabia.

29 de setembre, 2006 16:27  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home