divendres, de juliol 14, 2006

Pujada al Desert






Dimarts de vesprada, per fi, i després de dinar, vaig pujar a peu al Desert de les Palmes, que no és un 'desert' pròpiament, sinó un lloc apartat i tranquil en la denominació dels frares carmelites, tot i que de 'palmitos' o margallons sí que en té en tot el seu terme.

Com era la primera vegada aquest estiu, em vaig decidir per la variant més fàcil: pujar-hi per la CV-147, de pendent més suau (relativament, ja que n'hi ha un tram d'un quilòmetre en què s'enfila cent metres) però amb més revolts i més distància a recórrer, i tornar per la pista forestal que comença al costat mateix de les ruïnes del Monasteri Vell (del s.XVIII); en total és passar del nivell de la mar fins als 340m de la Font i l'Ermita de Sant Josep en uns sis quilòmetres, o set des de l'apartament.

(Segueix)

És un circuit en el que gairebé no em detinc a descansar, tret de les parades per a beure, que solen ser-ne dos o tres: a l'arribada al pont que passa per dalt de l'AP-7, a l'entrada de la pista forestal (a 1h de marxa) i a un mirador que hi ha vora carretera a 280m d'altitud al costat d'un cim i a 30' de marxa de l'anterior parada; després pare sempre a la Font de Sant Josep (a uns 20'-30' de l'anterior), i, de vegades, a la de l'Ermità, que està a 10'-15' pista avall, amb molta més aigua i sense ningú que t'hi destorbe.

Aquesta vegada, com em sentia amb forces i encara no tenia set, em vaig botar la parada del pont i vaig continuar sense detindre'm fins a la del mirador; de fet, estic content de la resposta del meu cos, i no només perquè no em va caldre beure fins tan avançat l'itinerari, sinó també perquè hi vaig anar i tornar en quatre hores: eixia cap a les 15:35h i hi arribava a les 17:30, i després estava de tornada ja a les 19:30h, i això que vaig fer moltes paradetes per a fotos i em van fer una enquesta i tot sobre aquest parc natural abans que no hi arribaren dos autobusos plens d'italians.

Total, que ara estic pensant en allargar la travessia i pujar fins al cim del Bartolo, baixar per darrere i arribar a l'Ermita de les Santes, i tornar vorejant la Serra de les Santes primer i el barranc de Miravet i les Agulles de Santa Àgueda després fins arribar o bé a la CV-147 o bé fins a la Font Tallà i des d'ací baixar per pista forestal fins a Benicàssim i a l'apartament.