dissabte, d’abril 01, 2006

Lectures






Imatge: Portada de Harry Potter i el misteri del Príncep.

Fa un parell de dies que m'he acabat de llegir la darrera de les aventures de Harry Potter, el mag ja adolescent, escrites per J.K.Rowling: Harry Potter i el misteri del Príncep (o 'del mig Príncep', en diria jo), la qual resta inconclusa i a l'espera d'acabament en el següent llibre, alhora que, per a mi almenys, deixa un dubte en l'aire que afecta la trama i dos dels personatges principals, però del qual no diré res per a no espatllar-li la lectura a qui tinga pensat llegir-se'l.

Era un dels llibres que tenia in pectore llegir quan isquera publicat, igual que el darrer de Lindsey Davis i La guerra civil española d'Antony Beevor (en edició de butxaca), i de la llista que vaig fer-hi per Any Nou se m'han quedat despenjats The Rommel Papers i I colori del bianco. Policromia nella scultura antiqua, als quals els haig d'afegir La rome antique.Plan relief et reconstitution virtuelle (Presses universitaires de Caen) i, per a Pasqua, Republicanos españoles en la Segunda Guerra Mundial, d'Eduardo Pons; en canvi, ja m'he llegit Pregúntale a Virginia d'Alejandra Duque, Diario de un skin d'Antonio Salas, i Las fosas de Franco d'Emilio Silva.

Vista en conjunt, la temàtica de les meues lectures és molt diversa i supose que no és tan fàcil classificar-m'hi com si algú em vera llegint un determinat periòdic, però supose que això és bo, perquè ¿que no va dir —o, almenys, a ell se li atribueix— Tomàs d'Aquino això de 'Timeo hominem unius libri' (1)?



Notes:
(1) Trad.: "Tinc por de l'home d'un únic llibre".