dimecres, de setembre 07, 2005

Irritació

Sí, ho admet: jo pertanc al gremi dels vianants i normalment faig ús dels transports públics. Potser això fa que la meua opinió pugueu considerar-la un punt esbiaixada, però jo crec que és més una cosa d'educació, en aquest cas de mala educació: la dels propietaris de vehicles que els deixen enlloc sense respectar res, i, darrerament, la dels ciclistes, que abandonen carrers i vials propis per a usar les voreres com a mètode ràpid de desplaçament.

(Cont.)

Jo, com a vianant, ja n'estic fart de vehicles que m'obstaculitzen o directament m'impedeixen el pas per estar aparcats, no aturats, enmig d'un pas de vianants, dalt de la vorera, davant de la parada del bus, i, fins i tot, gairebé a la mateixa porta de casa —de la meua, clar, no pas de la seua—: i encara sort que tinc de no patir cap invalidesa i necessitar cadira de rodes o closques!

Com portar damunt un tornavís no ho veig gaire pràctic i deixar-l'hi al propietari la meua signatura o qualsevol altre comentari al cotxe no ho vaig massa cívic —malgrat tot, encara em queden prejudicis, ja ho veieu—, se m'ha acudit que, aprofitant l'auge de càmeres digitals i de telèfons mòbils, no estaria gens malament crear una pàgina web on documentar tots aqueixos abusos penjant-hi les fotos que els demostren i adjuntant-hi el lloc (població, carrer, etc.) i l'hora dels fets, junt amb qualsevol altra circumstància que ens semble oportuna, i, per si a la foto no s'hi veu bé, també la matrícula del vehicle infractor.

Igual una vegada exposats així a la vergonya pública s'ho pensaven dues voltes abans de cometre la mateixa infracció; i més si, per mitjà de Tràfic o alguna amable col·laboració, poguérem assabentar-nos de les dades de l'incívic i maleducat propietari i publicar-hi al costat de la foto també el seu nom i població de residència...