dimecres, de novembre 21, 2007

Le Beaujolais nouveau est arrivé!

Ahir, tot i que amb uns dies de retard, em vaig afegir jo també a la celebració de l'arribada del Beaujolais Nouveau, un vi novell produït a la regió francesa del Beaujolais i posat a la venda a tot el món a partir del tercer dijous de novembre.

Aquest vi negre s'ha de consumir fred --com un vi blanc-- i en el termini d'uns mesos per a no perdre el seu aroma afruitat, ja que és molt lleuger i poca cosa més pot oferir-nos, a banda de la seua facilitat per a ser begut; de fet, amb els seus 12º, me'n vaig beure dues o tres copes sopant...i com si fóra aigua!

Jo, el Beaujolais, el coneixia des què fa més de quinze anys me'n vaig comprar per casualitat una botella a París, i darrerament se m'havia quedat el cuquet de tastar-lo en condicions en veure-hi com els darrers anys per aquesta data n'omplien l'aparador a la bodega de prop de casa, el propietari de la qual és a més fundador i soci del Club de Enófilos de Valencia, com he pogut descobrir a la seua pàgina web.

Enguany m'he decidit i me n'he comprat dues botelles de Domaine de Sandar 2007, de la tercera generació de la família Mathelin, que enguany m'han dit que ha eixit molt bo (ací en teniu el tast de l'any passat); de totes maneres no és un vi que siga cap meravella, però, per 5,80€ no està malament provar una cosa nova més que siga una vegada a l'any.

Etiquetes de comentaris: ,