dijous, de novembre 15, 2007

TGV a València

Fa gairebé una setmana vaig publicar una vinyeta de l'edició de València del diari El Mundo en què es veia un TGV en forma de cuc eixint d'una poma tota foradada --Barcelona-- i marxant cap a una altra que l'esperava tota tremolosa --València--, i tot just a dos dies després vilaweb publicava que el Ministeri de Foment espanyol acabava de licitar la redacció del projecte de construcció del túnel del TGV i de rodalia que creuaria la ciutat en un termini de dihuit mesos, de manera que el tren hi arribaria al 2010.

Aquest projecte no és cap broma perquè el TGV creuarà tota València i connectarà amb la línia València-Barcelona: des de l'Estació Central passarà per la Gran Via del Marquès de Túria, l'Avinguda d'Aragó i l'Avinguda dels Tarongers --al costat de la Universitat Politècnica--, amb la creació de dues noves estacions de rodalia, una a cadascuna de les dues darreres avingudes; a més, tindran connexió amb el metro.

Com podeu vore, el projecte és molt ambiciós, i a mi particularment em vindria de primera: a més de què ja visc a cinc minuts a peu d'una estació de metro que em porta directament al centre i a l'aeroport, i a uns quinze o vint minuts també a peu de l'estació de València-Cabanyal de la Renfe, ara tindria a deu minuts o poc menys dues noves estacions d'alta velocitat, de manera que sense esperar-m'ho gairebé m'hi ha tocat la grossa.

Ara a vore si nosaltres no patim també els problemes de Barcelona, que, com deia jo en aquell post, 'quan veges la barba de ton veí pelar...', i l'acudit gràfic del Malagón estava --i està-- totalment justificat.

Etiquetes de comentaris: , ,

7 Comentaris:

Anonymous Anònim ha escrit...

El TGV creuarà tota València i connectarà amb la línia València-Barcelona... però no està previst un TGV València-Barcelona, sent aquesta línia la més utilitzada de tot l'Estat.

15 de novembre, 2007 12:28  
Blogger Marc Arza ha escrit...

Veig que algú s'ha avançat al comentari que volia fer. Apropem Barcelona i València, però via Madrid. Quin gran èxit per a tots plegats.

És en l'eix mediterrani i en la connexió europea on ens hi juguem la prosperitat. La connexió amb Madrid només alimenta la pròpia dependència.

Un altre gol al marcador del visitant! Temps mort!

Salut,
Marc Arza
www.catalunyafastforward.blogspot.com

15 de novembre, 2007 12:37  
Blogger èlsinor ha escrit...

carquinyol, catalunya.ffw, la veritat és que a Madrid tenen molt clar que, si permeten l'eix mediterrani, estaran fomentant-hi una descentralització de veritat...i potser enfortint-hi de retruc els nostres llaços nacionals.

15 de novembre, 2007 23:53  
Blogger nimue ha escrit...

doncs sí... jo també tinc la sensació que València està més prop de Madrid que de Barcelona.

Quan estiga tot acabat tindrem uns quants avantatges a nivell de transport i comunicació, clar. La pena és tot el que que hem de passar fins arribar al final. Que no ens passe res!

16 de novembre, 2007 17:13  
Blogger èlsinor ha escrit...

El pitjor de tot, nimue, és que s'està passant per tot això per la incompetència dels uns i per la deixadesa dels altres en posar-hi fre. :(

16 de novembre, 2007 21:25  
Blogger Josep ha escrit...

A mi, que sóc un ignorant del tema, em vénen al cap algunes preguntes que m'agradaria que algú contestàs: Quins avantatges té l'ave? Supose que arriba al seu destí en la meitat de temps, però, quant valdrà el bitllet, per exemple, VLC-BCN? Llevaran el servei Euromed quan hi haja AVE? Quantes persones i quin tipus de persones agafaran l'ave? El fet que planten l'ave "apropa" dues ciutats com VLC i BCN? Què vol dir apropar dues ciutats? Estem més comunicades per això? Serem més "amiguets"?
A algú li fan gràcia eixes muralles que estan alçant per posar-hi les vies?
http://sapsquevulldirte.blogspot.com

17 de novembre, 2007 21:33  
Blogger èlsinor ha escrit...

Vaja, bones preguntes, josep.

18 de novembre, 2007 05:55  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home