dimarts, de juliol 10, 2007

Pujada a La Bartola

Imatge: Vista cap al Castell de Montornés i la mar des del Centre La Bartola, per Èlsinor (2007)

Després de la passejada que em va suposar la setmana passada la pujada a l'ermita de Santa Àgueda, ahir vaig poder fer una ruta circular de mitjà recorregut: la pujada al Centre d'Informació 'La Bartola' (a 401m d'altitud, al km. 8 de la Crta.del Desert) per la pista forestal que segueix el Barranc de la Parreta, i, des d'ací, arribar al Castell de Montornés (a 423m d'altitud) per a acabar baixant-hi muntanya a través; en total, 14,7km, més uns 3km d'anada i tornada al punt d'eixida, amb una durada d'unes quatre hores i dos quarts (des de les 15:24h fins a les 19:53h).

La veritat és que aquesta pista del Barranc de la Parreta feia molts anys que no l'havia recorreguda, i només cap a la seua meitat. No és gaire pesada i té boniques vistes sobre el Barranc, una zona humida amb abundant vegetació, al costat del qual serpenteja i al que de vegades creua; encaixonada entre les muntanyes, permet vore perfectament als cims de la seua dreta l'antic castell islàmic de Montornés (s.X) i la seua torre sentinella, però sobretot la Falla de Montornés amb una clara distinció entre el sòl roig d'arenosa d'uns 200 milions d'anys d'antiguitat i la calcària grisenca de fa 150 milions d'anys en la que s'assenta el Castell.

El millor de tot va ser la troballa d'un escorrim d'aigua canalitzat en una rústica fonteta que jo desconeixia, i també la visió, allà dalt al cel, d'una au de presa planejant-hi majestuosament; el pitjor, que, ja des del Castell i per a guanyar temps, vaig voler baixar muntanya avall per un caminoi pel que no havia baixat mai i vaig acabar una altra vegada a la pista de la Parreta...però en un descens que va arribar a ser de 250m d'altitud en tan sols 1km! I, a sobre, havia d'anar seguint-hi uns senyals de pintura verda si no volia perdre-m'hi, i tot veient-hi com el sol anava baixant a l'horitzó... :( En fi, per sort no vaig acabar caient-hi ni trencant-me res, i l'única cosa va ser la pèrdua de temps i no haver pogut baixar per on a mi m'hauria agradat.

Per cert, si no el coneixeu i voleu tindre una molt bona visió en conjunt del paratge natural del Desert de les Palmes, no dubteu en visitar el Centre d'Informació de 'La Bartola' (tfon: 964 760 727, email: paratge_desert@gva.es).

Ah, i ací teniu una visió de la ruta sobre una imatge de satèl·lit de Google, i ací el perfil (en milles, no pas en kms!) de la ruta.



Altres fotos:












Etiquetes de comentaris: , ,

6 Comentaris:

Blogger Deric ha escrit...

Però existeix La Bartola????? Jo em pensava que era un lloc mític perquè de petit sempre em deien que jeia a la bartola i em preguntava on estaria aquell lloc on podria jeure tot el dia sense fer res!

10 de juliol, 2007 21:16  
Anonymous Anònim ha escrit...

M'encanten aquesta mena de posts. Me'l guardo per si algun dia puc fer el recorregut.

Moltes gràcies

10 de juliol, 2007 21:35  
Blogger nimue ha escrit...

ains... supose que és l'acudit fàcil i que no sóc gens original però és que això d'estar a la Bartola... és que...! :P

11 de juliol, 2007 09:19  
Blogger èlsinor ha escrit...

Però aquesta està a la muntanya i no pas a la platja, nimue... :P

11 de juliol, 2007 16:26  
Blogger èlsinor ha escrit...

Doncs estic pensant en fer-ne accessibles també els fitxers del meu gps per si li aprofiten a algú, carquinyol.

11 de juliol, 2007 16:28  
Blogger èlsinor ha escrit...

Home, existir sí que existeix, sí, però per a arribar-hi has de suar abans, déric...a no ser que hi vages en algun vehicle, que no és el meu cas.

11 de juliol, 2007 16:29  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home