dimarts, de maig 15, 2007

Imposicions


Que fort! Ara resulta que l'anomenat vicari de Crist a la Terra, Joseph Ratzinger, va i proclama durant la seua estada al Brasil, que la cristianització dels pobles pre-colombins no va ser cap imposició...malgrat les paraules del seu antecessor en el càrrec, Karol Wojtyla, les acusacions del actuals pobles indígenes o el testimoni d'eixe holocaust, fra Bartomeu Cases, que el va reflectir a la seua obra Brevísima relación de la destrucción de las Indias.

No res, que s'hi està portant com si fóra un Borbó més, d'aquests que proclamen que a nosaltres ningú no ens ha obligat mai a aprendre el castellà --ni a estar sota les seues lleis?, em pregunte jo--, sinó que ho hem fet per pròpia voluntat, ho recordeu?:
Nunca fue la nuestra lengua de imposición sinó de encuentro; a nadie se le obligó nunca a hablar en castellano: fueron los pueblos más diversos quienes hicieron suyos, por voluntad libérrima, el idioma de Cervantes. (23 d'abril de 2001)
En fi, que l'un per l'altre...

Etiquetes de comentaris: ,

2 Comentaris:

Blogger nimue ha escrit...

el que jo em pregunte és si aquesta gent s'escolta quan parla
:(

16 de maig, 2007 08:39  
Blogger èlsinor ha escrit...

Doncs jo crec que no: només els interessa que els escolten els altres a ells.

16 de maig, 2007 16:52  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home