dissabte, de gener 13, 2007

Sauna




La
veritat és que ja la notava a faltar, una sessió de sauna, i és que ahir feia tres setmanes que no hi posava els peus.

Per paradoxal que puga semblar a mi sempre m'ha paregut que la seua calor, a més d'obrir-me els porus i netejar-me la pell, m'ha ajudat a resistir millor el fred de l'hivern, i, de fet, des que vaig al gimnàs i faig una sessió setmanal de sauna, dissabtes i divendres a la nit isc al carrer amb només una camisa de cotó i una jaqueta de pell.

Supose que aqueix efecte és degut a haver-hi estimulat el meu sistema immunològic, ja que la calor de la sauna, a més d'altres efectes beneficiosos per a la salut, augmenta la temperatura corporal interna fins a uns 38ºC, és a dir, que crea una mena de febra artificial que fa reaccionar el cos com si estiguera patint un atac infecciós, amb la qual cosa aquell augmenta la producció de leucocits i anticossos per a defendre'l; com que aquest atac en realitat no ha tingut lloc, resulta que el cos té una protecció extra.

En fi, que ahir hi vaig tornar, i molt a gust; i vosaltres, si ara no podeu o no goseu entrar-hi, bé podreu fer-li una visita virtual des d'ací i obtindre'n un certificat...però no espereu els mateixos resultats beneficiosos!

Etiquetes de comentaris: , ,

5 Comentaris:

Anonymous Anònim ha escrit...

Coneixia alguns dels beneficis de la sauna, com ara que desincrusta els porus, però no sabia que també ajudés a crear una barrera protectora d'anticossos! Personalment, penso que si se'n disposa al gimnàs, és el millor després d'una bona sessió d'exercici. Això sí, només a l'hivern, perquè a l'estiu resulta asfixiant...

14 de gener, 2007 11:55  
Blogger nimue ha escrit...

mecatxislamar! conforme ho expliques venen ganes de fer sauna! però la veritat és que un parell de vegades que ho he intentat m'han pegat unes baixades de tensió impressionants :(
I mira que m'aniria bé si realment fa que tingues menys fred a l'hivern!!!

14 de gener, 2007 12:23  
Blogger Ainalma ha escrit...

Però això no deu ser gaire bo per a la gent amb tensió baixa, no? Jo, per si de cas, no m'hi arrisque...

14 de gener, 2007 13:07  
Blogger èlsinor ha escrit...

ainalma, nimue, la veritat és que sí que baixa la tensió, i per això hom ha de fer-hi un recés i dutxar-se amb aigua freda (cosa que jo no faig, per cert: amb tèbia i gràcies), però jo només m'hi estic uns 20', així que tampoc no és tan greu la cosa.
D'altra banda, ¿vos he comentat que deixa la pell finíssima i que, en afavorir l'arribada de la sang a la cara, augmenta la producció natural de col·làgen que la rejoveneix?

Hehehe, a vore si açò darrer vos tempta més... >;)

14 de gener, 2007 16:01  
Blogger èlsinor ha escrit...

Doncs mira, meisei, si en estiu estiguera en funcionament crec que igual hi aniria...però és que jo baixe a prendre el sol després de dinar, i fins i tot les caminades al Desert de les Palmes les inicie a les tres de la vesprada, tant en juliol com en agost.

14 de gener, 2007 16:04  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home