dijous, de gener 04, 2007

Més de llibres


Nadal és una de les èpoques en què més solc llegir, encara que enguany ho estic fent menys que altres anys; i, sobretot, tant l'any passat com aquest m'he quedat sense una lectura que s'havia fet tradicional: les aventures de Falco, un detectiu sui generis de l'època de Vespasià creat per Lindsey Davis i la traducció del qual era normalment publicada en aquestes dates.

En canvi, i omplint l'any sabàtic que s'ha agafat Lindsey Davis, he anat llegint-me una sèrie de llibres tots de diferents autors però sobre la Guerra del 36 i els anys posteriors:
Allò curiós és que sembla que me'ls vaig llegint per sèries, amb el mateix tema en comú; ara, de la Guerra del 36 i de la repressió franquista, però tot just abans sobre la batalla d'Anglaterra amb Duel Of Eagles: The Struggle for the Skies, 1918-1940, de Peter Townsend, i Wing Leader (Fighter Pilots), de l'as 'Johnnie' Johnson.

La propera sèrie ja vorem quina serà, però a casa tinc esperant-me alguns llibres entorn del desembarcament de Normandia (Operation Overlord) i totes les operacions preparades al seu voltant per a enganyar els alemanys (Operation Fortitude), però també m'està temptant un llibre sobre la batalla de l'Ebre a la Guerra del 36, i un altre sobre la batalla de Creta durant la II Guerra Mundial.

Siga com siga, em sembla que les sèries de llibres de poesia no entren en els meus plans de lectura més immediats...

Etiquetes de comentaris:

9 Comentaris:

Blogger nimue ha escrit...

jeje... doncs em sembla que a més de no compartir horaris tampoc compartim gustos literaris! :PP

04 de gener, 2007 13:08  
Blogger Pedra Lletraferida ha escrit...

Tant de bò tingués el teu temps i les teues ganes per llegir tota aquesta interessantísima literatura històrica!
Jo tinc el meu "Triunvirat" particular fet a l'hora d'escollir lectures: Filosofia, Història o Art. Com Diderot a l'hora de confeccionar l'índex de la seua "Enciclopèdia!
Ens llegim!

04 de gener, 2007 17:02  
Blogger èlsinor ha escrit...

Jo, ja ho veus, va per temporades, pedra, això de les lectures: ara m'abelleix llegir una cosa, i després una altra.

04 de gener, 2007 18:45  
Blogger èlsinor ha escrit...

Potser et sorprendria, nimue, que jo llig de gairebé tot.

04 de gener, 2007 18:46  
Blogger Ainalma ha escrit...

Ostres, sí que ens has eixit bèl·lic, tu! Jo acabe de començar L'església del Mar, i de moment estic enganxada, ja veurem...

(Però a mi, la Carme Riera que no me la toque ningú! La poesia no em tira gaire, però la prosa poètica em perd... Alguna recomanació?)

04 de gener, 2007 20:43  
Anonymous Anònim ha escrit...

Em sembla que mai m'acabaria algun d'aquests llibres. Jo solc llegir ciència ficció


**lmewmon torna a la blogosfera!!**

05 de gener, 2007 14:29  
Blogger èlsinor ha escrit...

Doncs no ho cregues, que n'hi ha que es llegeixen de seguida; i ara és perquè m'ha donat per ací, que de ciència ficció també en solc llegir algun que altre.

Ah, i benvingut de nou a la blogosfera :)

05 de gener, 2007 17:15  
Blogger èlsinor ha escrit...

Uhm, doncs no se m'acut res ara mateix del que tu vols, ainalma.

Potser la poesia de Mario Benedetti, "Cien años de soledad" de García Márquez o "Pedro Páramo" de Juan Rulfo; i, ja posats, el Terenci Moix d'"El sueño de Alejandría" i "No digas que fue un sueño", o el José Luis Sampedro de "La vieja sirena".

I si no pots amb l'"Ulisses" de Joyce --que és també una de les meues lectures pendents--, pots provar amb una obra espanyola dels anys cinquanta que utilitza tècniques literàries semblants i que a mi em va agradar molt, "Tiempo de silencio" de Luis Martín Santos.

I més lleuger, tot i que en el fons és com una tragèdia grega, tens el "Viatge al final del fred" de Joan Francesc Mira.

I per a acabar amb una curteta de tema clàssic, "Lesbia mía" d'Antonio Priante.

05 de gener, 2007 17:33  
Blogger Ainalma ha escrit...

Xe, xe, moltes gràcies! En prenc nota, i en acabar "L'església del Mar" me'n faré amb algun.

05 de gener, 2007 20:47  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home