dimarts, de novembre 21, 2006

'Orgullo' gai...o marketing?


Farà més o menys una setmana que, tot veient les notícies a Tele5 o a Cuatro, em va sorprendre l'emissió d'un breu reportatge a la secció de les notícies més frívoles i lleugeres.

La qüestió és que s'hi feien ressò d'un nou vi de la Rioja, 'Orgullo', caracteritzat per estar elaborat per homosexuals —ara mateix no recorde si l'únic hetero n'era l'enòleg o el propietari del celler—, i d'ací el nom i les dues marietes de la seua etiqueta.

Doncs molt bé; però, i a mi què? És que el producte serà millor depenent de la identitat sexual dels qui el facen? O del color dels seus cabells? O de la prominència dels seus atributs? Perquè, ja posats en feina, a mi que em servisquen algun vi etiquetat amb el nom de "Top" o "Model", elaborat òbviament només per 'top models' o dones de característiques semblants.

La veritat és que ja m'està emprenyant aquesta excessiva i injustificada hiperexhibició de 'pluma', que sembla que té dispensa per a fer-ho a pler pertot arreu i a la mínima oportunitat que s'hi presente. Però no vos equivoqueu: igual m'emprenyaria que algú anara tothora fent-se el 'macho' i fent gala de la seua manera de ser, i igualment alguna dona que es dedicara sovint a tirar-nos per la cara la seua femineïtat....si més no, de manera tan grollera.

En fi, com estava escrit a l'antic santuari dèlfic, μηδὲν ἄγαν, és a dir, 'cap cosa en excés'. I al seu lloc i moment, hi afig jo.

Etiquetes de comentaris:

5 Comentaris:

Anonymous Anònim ha escrit...

No se...
Jo crec que una cosa es reclamar igualtat d drets i de respecte entre homos i heteros... pero una altra cosa es arribar a 'vendre-ho' d'aquesta manera..
No se si als homosexuals els agradara molt aquest producte..
Sona massa comercial... a part de folckloric...

no se Elsinor.. no em facis massa cas... q tinc el cap perdut entre els nuvols de Dublin!! XDDD

21 de novembre, 2006 19:56  
Blogger èlsinor ha escrit...

Sí, això és el que a mi em crida també l'atenció i em fa creure que és només una maniobra de marketing pur i dur, i aquest aprofitament de la seua condició sexual és el que no m'ha agradat gens ni mica.

21 de novembre, 2006 20:16  
Blogger Ainalma ha escrit...

meden agan...

Tens tota la raó, no cal afegir res més...

Només una cosa, si em permets... Unmei, no puc entrar en la teua pàgina des de l'enllaç que tens a la meua pàgina!!

21 de novembre, 2006 21:52  
Anonymous Anònim ha escrit...

Perndonad pero no hablo catalán, asi que escribiré en castellano. Soy gonzalo, el enólogo que elabora el vino Orgullo, se trata de un vino elaborado en la Rioja con viñedos de mi familia, el origen de la etiqueta es un flyer de fiestas que yo pegaba a mano en las botellas para mis amigos. Al pensar en sacar mi marca no me pegaba un marques... o un señorío, asi que les pedi utilizar Orgullo. Independientemente de la identidad de la gente que participa del proyecto, el proyecto es un vino, sin sexo, un vino. Independientemente del tratamiento que se le de en los medios, mas o menos sensacionalistas, se trata de un vino. Podeis encontrar informacion en thewinelove.com
Un saludo y gracias. Gonzalo

13 de desembre, 2006 17:07  
Blogger èlsinor ha escrit...

Precisamente eso es lo que yo veía de manera desfavorable: no el vino en sí, que no lo he bebido, sino el querer marcarle con un sexo, por lo menos periodísticamente hablando.
Antes de publicar el post visité la web y alguna página más, y parece que estás teniendo éxito, así que enhorabuena y gracias a ti por tus puntualizaciones :)

13 de desembre, 2006 20:54  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home