dijous, de novembre 23, 2006

Dolors



No
sé si haureu sentit que no hi ha res comparable al dolor d'un còlic nefrític, que les dones que n'han patit comparen als dolors del part.

Pura llegenda urbana, perquè jo, que ja hi he passat també, vos puc ben assegurar que moltíssim més punyent que aquell dolor del còlic ho és el causat pel nervi necròtic o infectat d'una dent, com vaig poder comprovar-ho en primera persona anit, i també hui, en vore'l davant meu a la clínica odontològica ja desarmat i indefens.

És un dolor agut i penetrant que sents com va augmentant en intensitat des del no-res i va estenent-se en onades des del punt d'irradiació, fent-te embogir per la impossibilitat de posar-li fre a aquest turment incessant i desitjant només d'arrancar-te de soca-rel i amb les teues pròpies mans el focus d'un dolor que no pots aturar de cap de les maneres.

Que estic exagerant? Digueu-m'ho vosaltres mateixos: des de les 23:20h fins l'1:40h em vaig posar a dents i genives unes bones flitades de Dentispray —que porta benzocaïna, un anestèsic—, i em vaig prendre una càpsula de Nolotil —amb 575mg de metamizol magnèsic— primer, i després una ampolleta —amb 2g del mateix medicament—, i res, tota aquesta medicació no em va fer efecte...fins a les 3h de la matinada!

¿I com vaig poder suportar aquest dolor insuportable durant gairebé quatre hores, un dolor que ni amb els medicaments que m'havia pres podia apaivagar? Doncs no sé si vos ho creureu, però de veritat que va ser així: glopejant aigua de l'aixeta. Sí, així és; en notar que anava a començar una nova onada de dolor, corrents cap al lavabo a amorrar-me a l'aixeta i a omplir la boca d'aigua. Gairebé quatre hores així! I cada dos o tres minuts!

Un dolor tan fort —la mare que el va parir!—, i una manera d'alleujar-se'n tan senzilla. I després que diguen que la naturalesa no es capritxosa (o bromista)!

Etiquetes de comentaris:

8 Comentaris:

Anonymous Anònim ha escrit...

Però ara, per comparar i parlar amb perfecte coneixement de causa, et cal passar per un part!

23 de novembre, 2006 20:48  
Blogger èlsinor ha escrit...

Tranquil, que em fie de la paraula de les veritables enteses...

23 de novembre, 2006 21:05  
Blogger nimue ha escrit...

ostres! jo no he parit però estic d'acord que el mal de queixal és dur, dur, dur... espere que et recuperes aviat!

23 de novembre, 2006 21:53  
Blogger Isabel Barceló Chico ha escrit...

Caprichosa y fastidiosa, querida amiga. También yo he sufrido ese dolor y sé que tus palabras no son exageradas. Espero que pronto quede resuelto definitivamente tu mal. Saludos cordiales.

23 de novembre, 2006 23:06  
Blogger èlsinor ha escrit...

Sí,nimue i isabel, sí que és dur, però des d'aquest matí que sóc un home nou, quan m'han tret el maleït nervi, i ara només em queda recuperar les hores de son perdudes abans del finde ;)

Ah, i gràcies a les dues pels bons desitjos. :)

24 de novembre, 2006 00:21  
Anonymous Anònim ha escrit...

Açò, que quede clar, Èlsinor, i m'alegre que ja estigues millor.

24 de novembre, 2006 18:08  
Blogger Pedra Lletraferida ha escrit...

Coi, Mestre, quines que ens passen de vegades, eh?. No ens n'escapem de cap, caram.
Bé, home, si de cas, a la propera i ja sentat al catre del "matasanos" del teu dentista, abans de que comenci la feina, l'agafes dels dellonsis i li deixes anar allò de: "Oi que no ens farem mal?"... ;)
Et llegeixo!

24 de novembre, 2006 18:34  
Blogger èlsinor ha escrit...

Vaja, pedra, per les teues paraules em sembla que ja hi has tingut alguna mala experiència.

A mi, per sort, fins ara no m'ha calgut tractar així el dentista...tot i que aquesta darrera vegada hauria hagut d'amenaçar-la prenent-la de LES dallonses de dalt, que era dona ;)

24 de novembre, 2006 21:24  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home