dimarts, d’octubre 17, 2006

Cruesa

Vinyeta d'El Roto a El País (17/10/2006)

M'encanta aquesta vinyeta de hui d'El Roto, que, pels seus dobles i triples sentits, mereix entrar en qualsevol antologia de l'humor gràfic.

Estic segur que vosaltres hi voreu un atac al capitalisme cec i estult, però jo vaig més enllà i vull vore-hi també una crítica a la ingenuïtat en el millor dels casos, i a la hipocresia en el pitjor, de molts d'aquells que s'embarquen en aventures idealistes per convicció o per interès i que de vegades causen molts més danys que aquells a qui ataquen —i, vegeu-hi, si no, com han acabat els pobres visons alliberats a Galícia per uns il·luminats 'ecologistes'.

Però jo, com més malpensat que sóc i políticament incorrecte quan vull burxar algú, encara vaig més lluny i hi veig en l'observació del capitalista una provocació, una boutade que potser està posant el dit a la nafra i és, per això, més dolorosa; és tocar-los els collons d'una manera subtil, una pedrada al front llançada finament, i m'encanta aquesta crua i brutal honestedat...

I, a propòsit, hui comencen a Cuatro els capítols nous de House.

Etiquetes de comentaris: , , , , , ,