dimarts, de desembre 26, 2006

Betlems



Els darrers dies abans de vacances va esclatar la polèmica i, mai més ben dit, "se armó el belén" amb la qüestió de la retirada de betlems d'alguns centres públics espanyols, i això per no esmentar els italians i el seu betlem gai.

Jo tinc molt clar que, essent un país laic, els símbols públics de qualsevol religió hi són fora de lloc, i trobe molt bé que en una escola, com és el cas ara, ni n'hi haja, i, si n'hi ha, que siguen retirats. El que no em sembla gens bé, però, és que això es faça al·legant-hi que la seua presència pot incomodar els nouvinguts d'altres llocs.

Com? Que ja no és qüestió de laïcitat —com hauria de ser— sinó de 'sensibilitat'? És que aquests tenen més drets que jo? O és que se'ls ha de tindre més en compte per ser d'una altra religió que als ateus o, simplement, que als qui volen que es respecte la laïcitat de l'Estat?

Ja posats a ser sensibles, doncs, que ho siguen també amb la plurinacionalitat de l'Estat i que, si més no, que els seus funcionaris m'atenguen en la meua llengua almenys al meu propi país, per exemple; aleshores sí que ho seran, de sensibles...i de complidors de la seua pròpia Constitució.

Etiquetes de comentaris: , , , ,

3 Comentaris:

Blogger Ainalma ha escrit...

No demanes tu, ni res... Però sí, així hauria de ser.

26 de desembre, 2006 20:35  
Blogger nimue ha escrit...

als nouvinguts del nostres insti els va agradar molt el pessebre que vam muntar i no es van sentir gens ofesos... Jo no sóc cristiana i tampoc em vaig sentir ofesa...
No ofen qui vol sinó qui pot, com sempre.

27 de desembre, 2006 11:59  
Blogger èlsinor ha escrit...

La qüestió és que, en un espai laic i que ha d'acollir-hi a tothom, no hi caben els símbols religiosos o d'altre tipus que no representen a tots.

27 de desembre, 2006 18:42  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home