dilluns, de febrer 20, 2006

Genographic Project



Ja està, he acabat de posar al Correu una mostra d' ADN meu per al projecte 'Genographic' engegat pel National Geographic.

Aquest projecte, mitjançant l'estudi dels marcadors genètics presents al cromosoma Y —transmès de pares a fills— i a l' ADN mitocondrial —transmès per via materna— vol fer un arbre genètic de la Humanitat i un mapa espaciotemporal de les seues migracions des del seu origen més remot a Àfrica fins a l'actualitat, i per això els científics involucrats pensen dedicar-s'hi durant cinc anys i arreplegar-hi unes 100.000 mostres d'ADN pertot arreu.

Jo, com diuen ells, no en trauré els nom dels meus rebesavis ni res de semblant, sinó que allò que n'obtindré és la història de les migracions dels meus avantpassats més llunyans i saber com i des d'on vaig arribar on sóc ara —al País Valencià— a partir del meu (o nostre) remot origen africà; pot ser, fins i tot, que m'hi enduga alguna sorpresa inesperada...

Com a curiositat, l'ADN mitocondrial ens ha revelat que tota la Humanitat actual és filla d'una dona que va viure a l'est d'Àfrica fa uns 150.000 anys, mentre que el cromosoma Y ens fa a tots els barons vius descendents d'un home que hi va viure fa uns 70.000 anys. Sabeu com els anomenen els científics? Doncs sí, Adam i Eva.