dissabte, de juliol 28, 2007

De camí

Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη.
Το φθάσιμον εκεί είν' ο προορισμός σου.
Αλλά μη βιάζεις το ταξίδι διόλου.
Καλλίτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει·
και γέρος πια ν' αράξεις στο νησί,
πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο


Sempre tingues al cor la idea d'Ítaca.
Has d'arribar-hi, és el teu destí.
Però no forcis gens la travessia.
És preferible que duri molts anys
i que ja siguis vell quan fondegis a l'illa,
ric de tot el que hauràs guanyat fent el camí

(C.Kavafis, Ítaca)


[Traducció de Carles Riba]
[A Et Ego In Arcadia...]

Etiquetes de comentaris: ,

8 Comentaris:

Blogger Pedra Lletraferida ha escrit...

M'has fet un grandiós i bonic favor recordant-me i fent-me sentir de veres aquest preciós vers de Kavafis. Te'l prenc i el faré servir per respondre al meu blog a una estimada amiga del poble.

Gràcies i bon estiu, company!

28 de juliol, 2007 13:06  
Blogger èlsinor ha escrit...

Bon estiu a tu també, pedra :)

28 de juliol, 2007 13:15  
Blogger Ainalma ha escrit...

Aquest poema el vaig tenir penjat en la meua aula bona part del curs... Ja saps, per anar fent-me a la idea...

28 de juliol, 2007 20:08  
Blogger nimue ha escrit...

ai, sí... jo intente pensar en la idea d'Itaca en els mateixos moments que Ainalma, em sembla. No sempre funciona, no et penses. Però el poema és una de les grans creacions de la història de la literatura, sense dubte.

29 de juliol, 2007 09:12  
Blogger flor ha escrit...

a mi personalemnte siempre me ha maravillado este poema, lo llevo escrito en mi libreta de viajes...libreta que espero poder terminar algún día, y empezar otra... y otra...
muchos besitos, señor del castillo.

29 de juliol, 2007 10:05  
Blogger èlsinor ha escrit...

Mira, doncs jo estic a punt de apuntar-l'hi, Jo.

29 de juliol, 2007 18:38  
Blogger èlsinor ha escrit...

En llegir-lo, nimue, i pel poc que sé de vosaltres, aquest fragment és apropiadíssim per a tu i també per a la unmei :)

29 de juliol, 2007 18:39  
Blogger èlsinor ha escrit...

No m'estranya, ainalma, no... ;)

29 de juliol, 2007 18:40  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home