dilluns, de maig 15, 2006

Festival de las Naciones





Des del passat dia 5 i fins al 4 de maig s'està celebrant a València en un recinte a l'antic llit del riu Túria —entre el Pont de l'Exposició i el de les Flors— el Festival de las Naciones, que ja va per la desena edició.

Dissabte, per no fer sempre el mateix i canviar una mica, vam anar-hi a sopar, i la veritat és que em va agradar tant que pense tornar-hi; dels espectacles no en vaig fer gaire cas, però de la gastronomia no puc dir-ne el mateix, ja que vam peregrinar-hi per cinc diferents països:

  • Mèxic, on vam menjar burritos, quesadilla, enchilada i guacamole, tot acompanyat de cervesa negra mexicana (que vaig trobar molt suau de gust);
  • Alemanya on no podia faltar la salsitxa, acompanyada d'una altra cervesa negra, aquesta més gustosa que la mexicana;
  • Cuba, on, en un primer viatge, vam tastar-hi un mojito;
  • Brasil, on evidentment vam anar per la caipirinha, que no ens va acabar d'agradar a cap dels tres perquè estem acostumats a les que fan ací, més dolces i amb rom en lloc de cachaça;
  • Perú, on em vaig demanar un típic pisco sour;
  • i Cuba de nou, per a acabar la nit amb un altre mojito i un daiquiri abans d'eixir de marxa.
Quan hi torne pense prendre'm un margarita mexicà, un te tuareg o un café grec, i de menjar un churrasco argentí o una arepa veneçolana, perquè el menjar australià a base de cangur o d'estruç, com que no...

En fi, d'al·licients per a tornar-hi, com podeu vore, n'hi ha molts...