dilluns, de maig 29, 2006

Extensions de Firefox

De tota la vida que he estat usant l'Internet Explorer de Microsoft com a navegador, però, com ja vos vaig dir, darrerament estic fent-li el salt amb el Mozilla Firefox.

Una de les coses que más m'agraden d'aquest darrer és la seua flexibilitat, que ve donada perquè ens permet afegir-li característiques addicionals, anomenades 'extensions', i de les quals en podem trobar un bon pilot a la pàgina Firefox Addons.

Així, aquesta característica m'ha permés esmenar-hi el que jo en considere un petit defecte: no mostrar a sobre d'una imatge, quan li passem el ratolí, el comentari que potser hi hem escrit amb l'atribut ALT, cosa que sí que fa l'IE.

Sembla ser que això és degut a què els seus programadors pensen que l'atribut ALT només s'ha d'utilitzar per a reemplaçar una imatge, no per a afegir-hi informació extra, tot i que hi ha molts usuaris que noten a faltar aquesta característica, de manera que la sol·lució és o bé incloure manualment al codi htm de la imatge l' atribut TITLE (Sintaxi: title="ací el que vulgues destacar"), que sí que hi és admés,o bé baixar-te una extensió que jo suara he descobert de Shimoda Hiroshi, Popup ALT Attribute 1.3:

This is an extension to popup alternate texts given as ALT attributes (they are not descriptions, but authors often use the attribute only for popups), like NC4, IE, and other browsers.

As an additional feature, this includes "multi-row tooltip". If the text is too long, it will be shown in multiline automatically.
Ja vos dic jo que paga la pena instal·lar-la per a llegir els molts comentaris amb atribut ALT; i, d'altra banda, penseu en els altres lectors vostres i useu-hi l'atribut TITLE, com jo he fet a la imatge d'aquest post, cosa que voran els usuaris de Firefox en passar-li el ratolí per damunt.