dilluns, d’octubre 29, 2007

Permissivitat amb el tabac

Me'n ric, jo, de la Llei Antitabac o de la seua (no) aplicació, i ho faig amb ràbia i impotència perquè no hi ha dret.

No hi ha dret que es permeta fumar a gairebé tots els llocs i que, on hi ha una separació entre fumadors i no fumadors, els primers no la respecten; i no hi ha dret que els propietaris dels locals els ho permetesquen, i que les autoritats –sobretot les del PP-- miren cap a una altra banda :(

Divendres passat estava jo al barri del Carme, al Ghecko, quan se'm van posar al costat en la barra del local –i, per suposat, en la zona de no fumadors– dues parelles d'amics. Com a una de les xiques li vaig vore la intenció d'encendre's una cigarreta, li vaig assenyalar que allò era zona de no fumadors i ho va deixar córrer.

Ara, sembla que no van quedar gaire convençuts i li van preguntar al propietari si podien fumar-hi. La seua resposta, literalment, va ser: “Si nadie se queja, yo no te voy a decir que no”, i, evidentment, tots quatre s'hi van posar a fumar.

Jo ja estava acabant-me la copa i a punt de marxar, així que tampoc no vaig voler armar-hi un escàndol, però no vaig poder estar-me'n i, abans d'anar-me'n, em vaig adreçar al grupet de fumadors i els vaig dir que què bons amics eren del propietari, que serien els responsables de la denúncia que pensava posar-hi.

Això ja els va fer més efecte i van voler arranjar-ho dient-me que si em molestava el fum perquè no els ho havia dit, etcètera, però sense fer-los-hi cap cas els vaig respondre que jo no havia de dir-los res, que allà no podien fumar els ho diguera algú o no, i que deixaren les explicacions per al propietari, quan li arribara la denúncia.

Els ho vaig dir, però de moment ho deixaré córrer perquè per desgràcia seria perdre-hi el temps; ara, almenys vaig marxar amb la satisfacció d'haver-los deixat neguitosos –o això espere– en creure's responsables d'una denúncia al local del seu amic.

I tampoc no seria aquest el primer local al que deixe d'anar per una qüestió semblant, tot i que els qui no haurien de tornar-hi són ells, els fumadors maleducats i gens respectuosos amb la llei.

Etiquetes de comentaris: ,

8 Comentaris:

Anonymous Anònim ha escrit...

El tabac, les ordenances cíviques que prohibeixen beure al carrer o vendre begudes alcohòliques (segur que pel Carme no vas veure ningú bevent ni venent alcohol al carrer, oi?) etc etc.

De què serveix fer lleis si després no es fan complir? Només per fer-se la foto.

29 d’octubre, 2007 08:27  
Blogger èlsinor ha escrit...

I per fer enrabiar els qui podríem ser-ne els beneficiats.

29 d’octubre, 2007 09:21  
Blogger flor ha escrit...

a mí me da mucha rabia ir a un local y salir oliendo a humo hasta las pestañas. En fin, la gente es muy irrespetuosa con cosas más graves, como para respetar esto, y al final la ley no sirve de nada o casi nada que no es lo mismo pero es igual.

29 d’octubre, 2007 11:19  
Blogger nimue ha escrit...

tolerància zero amb els fumadors! que els tanquen a tots en una caixa i que s'ofeguen en el seu fum!!! ains, ains, ains... em pose de taaaaaan mala llet amb aquesta història... buf!

29 d’octubre, 2007 17:24  
Blogger èlsinor ha escrit...

Tolerància zero i la llei aplicada amb tot el rigor, nimue, amb multes incloses a fumadors i locals que la incomplisquen.

29 d’octubre, 2007 18:34  
Blogger èlsinor ha escrit...

Però és que a sobre, Jo, no és que no tinguen lloc per a fumar, no: fumen a la seua zona i a més a l'altra...en els poquíssims llocs on hi ha les dues zones, perquè en la immensa majoria de llocs està permés fumar a tot el local :(

29 d’octubre, 2007 18:37  
Blogger Ainalma ha escrit...

És la història de sempre, els no fumadors sempre eixim perdudicats, d'una manera o d'una altra. Va estar bé el que els digueres, encara que no crec que els llevara la son eixa nit... Però, mira, almenys tu te n'anares més tranquil.

29 d’octubre, 2007 21:06  
Blogger èlsinor ha escrit...

Sí, ainalma, però el que em fot és que es pensen que estan per damunt de tot i de tothom...i que continuaran pensant-ho perquè n'ixen sempre impunes :(

30 d’octubre, 2007 00:14  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home