dissabte, de setembre 01, 2007

Esperits i esperits...

De les lectures que encara tinc pendents...

Para la Cátedra de Religión

Cuando llegué a Roma por primera vez, yo ya no creía en Dios, y no tenía más que a la tierra por único cielo y único infierno. Pero no guardaba un mal recuerdo del Dios padre de los años de mi infancia, y en mis adentros seguía ocupando un lugar entrañable el Dios hijo, el rebelde de Galilea que había desafiado a la ciudad imperial donde yo estaba aterrizando en aquel avión de Alitalia. Del Espíritu Santo, lo confieso, poco o nada me había quedado: apenas el vago recuerdo de una paloma blanca de alas desplegadas, que caía en picada y embarazaba a las vírgenes.
No bien entré al aeropuerto de Roma, un gran cartel me golpeó los ojos:
BANCO DEL ESPÍRITU SANTO.
Yo era muy joven, y me impresionó enterarme de que la paloma andaba en eso.
(Eduardo Galeano, Patas arriba. La escuela del mundo al revés)

Etiquetes de comentaris: , ,

8 Comentaris:

Blogger Ainalma ha escrit...

Ei, hi ha un banc d'eixos a Alacant! No saps fins a quin punt ho sé...

01 de setembre, 2007 21:02  
Blogger flor ha escrit...

qué grande es este autor! a mí cada día me gusta másl, al igual que benedetti, del que me acabo de comprar su libro "canciones del que no canta" dedicado a la memoria de su mujer, su compañera de vida, Luz, que falleció el pasado año... promete conmover, benedetti en estado puro. te lo recomiendo.

01 de setembre, 2007 21:29  
Blogger nimue ha escrit...

és que és Galiano... i té aquelles frases que dius... és que és Galiano :)

02 de setembre, 2007 12:49  
Blogger èlsinor ha escrit...

No cal que jures que n'ets tota una fan, nimue... :)

02 de setembre, 2007 14:53  
Blogger èlsinor ha escrit...

Sí, ja me'l llegiré, Jo, que encara tinc pendent de lectura el seu últim 'inventari'.

02 de setembre, 2007 14:56  
Blogger èlsinor ha escrit...

No cal que en digues res més, ainalma, que ja m'imagine la raó de la teua coneixença del banc.

02 de setembre, 2007 15:01  
Blogger Marc ha escrit...

ja he demanat el llibre. Em sento tan identificat amb aquestes paraules...no en va, vaig anar a una escola de monjos..
que deu passar a l'uruguai perqué apareguin aquests escritors tan bons com aquest?

03 de setembre, 2007 09:56  
Blogger èlsinor ha escrit...

Sí, marc, són boníssims, i usen la llengua d'una manera magistral i innovadora.

03 de setembre, 2007 20:43  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home